ifep.roifep.ro

Politica de confidenţialitate

Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal prin intermediul platformei ifep.ro

(„Nota de informare”)

Prezentul document reprezintă nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal prin intermediul platformei ifep.ro (în continuare „Platforma IFEP” sau „ifep.ro”) și descrie modalitatea în care datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate.

I. Introducere

Prezenta Notă de informare se aplică activităților de prelucrare derulate de Uniunea Națională a Barourilor din România („UNBR”), în calitate de operator al datelor dumneavoastră cu caracter, astfel cum este prevăzut de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului și Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE („GDPR”).

Scopul prezentei note de  este de a oferi o mai bună înțelegere cu privire la următoarele aspecte:

  • datele cu caracter personal prelucrate;
  • temeiul de prelucrare al datelor;
  • care sunt destinatarii datelor;
  • perioadele de retenție
  • drepturile dumneavoastră în legătură cu activitatea de prelucrare.

Platforma IFEP este gestionată de societatea Intra Connect S.R.L., cu sediul în Pitești, str. Bradet nr. 1, număr de înregistrare fiscală/ CUI – RO 15735612, entitate care, în conformitate cu cerințele GDPR deține calitatea de persoană împuternicită de operator („Persoana împuternicită” sau „Intra Connect”).

Securitatea datelor cu caracter personal este un factor important pentru Intra Connect, de care ținem seama. Regulile de buna practică referitoare la prelucrarea și securitatea datelor cu caracter personal, sunt revizuite periodic și conțin angajamentul nostru de a proteja confidențialitatea, integritatea și disponibilitatea datelor personale ale partenerilor noștri.

II. Operatorul datelor cu caracter personal

Operatorul datelor cu caracter personal este UNBR – Uniunea Națională a Barourilor din România, cu sediul în Palatul de Justiție, Splaiul Independenței nr. 5, sector 5, București, email: [email protected] sau [email protected].

Pentru mai multe informații despre conținutul acestei Note de informare și drepturile dvs., vă rugăm să ne contactați la:

  • Adresa: Fabrica de Glucoză 9b, Bl. CB, sc. CB, etaj 12, apt. 1204, Sector 2, București
  • E-mail: [email protected]

III. Categoriile de date personale prelucrate și modul de obținere a acestora. Scopurile prelucrării datelor personale

Datele cu caracter personal prelucrate prin intermediul Platformei IFEP sunt următoarele:

Date personale

Scopuri

Nume, prenume, e-mail, număr de telefon, cetățenie, informații privind titlul profesional (data intrării în profesie, data definitivatului, forma de exercitare a profesiei)

Obținere informații actualizate (domiciliu, nume actual etc.), deces, pentru actualizarea în timp util a Tabloului Avocaților și pentru informarea Casei de Asigurări a Avocaților în vederea administrării și gestionării în bune condiții a fondului de pensii și a altor drepturi de asigurări sociale ale avocaților

CNP, sex, nume, prenume, data nașterii, serie și număr act de naștere, locul nașterii, prenumele tatălui, prenumele mamei, starea civilă, situația militară, studii, ocupație, profesie, sursă de venit, adrese, fotografia din cartea de identitate

Obținerea de informații actualizate din Registrul național de evidență a persoanelor („RNEP”) necesare îndeplinirii atribuţiilor legale de asigurare a accesului justiţiabilului la justiţie într-un termen echitabil şi de acordare a asistenţei juridice.

Nume, prenume, data nașterii, adresa, precum și orice alte informații incluse în documentele încărcate în RAA.

Înregistrarea informațiilor actualizate în Registrul electronic al actelor întocmite de avocați („RAA”) care cuprind mențiunea atestării identității părților, a conținutului și a datei actelor.

Nume, prenume, adresa, fotografia, adresa de e-mail, numărul de telefon.

Înregistrarea informațiilor actualizate în Registrul electronic al evidenței patrimoniului de afectațiune („RPA”).

Nume, prenume, CNP, adresa, număr de telefon, adresa de e-mail.

Formularea cererilor de acces la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară („ANCPI”).

Datele dumneavoastră cu caracter personal nu vor fi folosite în alte scopuri decât cele enunțate mai sus. În măsura în care vor interveni modificări pe viitor, vă vom informa în mod corespunzător printr-o notă de informare elaborată în acest sens.

IV. Temeiul prelucrării datelor cu caracter personal

Scopul prelucrării

Temei

Actualizarea Tabloului Avocaților și informarea Casei de Asigurări a Avocaților

Art. 6 alin. (1) lit. c) din GDPR - prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului.

Este responsabilitatea UNBR, în calitate de organ reprezentativ şi deliberativ al barourilor din România, ce rezolvă probleme interesând profesia de avocat, să asigure exercitarea în deplină legalitate a profesiei de avocat, astfel cum este reglementat prin Legea nr. 51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat („Legea privind profesia de avocat”) și de Statutul din 3 decembrie 2011 al profesiei de avocat, adoptat prin Hotararea 64/2011 a Uniunii Naționale a Barourilor din România („Statutul profesiei de avocat”).

Aceasta responsabilitate are în vedere salvgardarea atât a demnității profesiei, a drepturilor și intereselor avocaților, cât și a drepturilor și intereselor justițiabililor, deopotrivă, în vederea asigurării că profesia de avocat este exercitată doar de avocați ce au dreptul de a profesa, obținut ca urmare a îndeplinirii cerințelor și exigențelor UNBR, așa cum acestea sunt reglementate prin Legea privind profesia de avocat și Statutul profesiei de avocat.

În sensul celor de mai sus, art. 1 alin. (2) din Legea privind profesia de avocat reglementează că „Profesia de avocat se exercită numai de avocaţii înscrişi în tabloul baroului din care fac parte, barou component al Uniunii Naţionale a Barourilor din România, denumită în continuare U.N.B.R.”.

Complementar, art. 3 alin. (4) al Statutului profesiei de avocat reglementează că „Este interzisă, sub sancţiunile prevăzute de Lege (n.a. Legea privind profesia de avocat), exercitarea oricărei activităţi specifice profesiei de avocat de către o persoană fizică ce nu are calitatea de avocat înscris într-un barou şi în tabloul avocaţilor.

Pentru asigurarea aplicării efective a prevederilor de mai sus, potrivit art. 23 alin. (3) din Legea privind profesia de avocat, barourile transmit anual către U.N.B.R. modificările intervenite, astfel încât să poată fi centralizate și publicate în cadrul tabloul anual al avocaților[1].

Astfel, potrivit art. 44 din Statutul profesiei de avocat, anual, fiecare dintre barourile membre ale U.N.B.R. va dispune actualizarea tabloului avocaţilor cu drept de exercitare a profesiei, tabloul special al avocaţilor străini şi tabloul avocaţilor incompatibili, urmând ca acestea să fie comunicate U.N.B.R., în termen de 5 zile de la actualizare.

Obținerea de informații actualizate din RNEP

Art. 6 alin. (1) lit. c) din GDPR - prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului.

În virtutea prevederilor art. 591 din Legea privind profesia de avocat, instituțiile cu atribuții privind evidenţa persoanelor au obligaţia ca la cererea UNBR, formulată în baza solicitării unui avocat, să comunice datele cu caracter personal înregistrate în Registrul naţional de evidenţa persoanelor necesare îndeplinirii atribuţiilor legale de asigurare a accesului justiţiabilului la justiţie într-un termen echitabil şi de acordare a asistenţei juridice.

Înregistrarea informațiilor actualizate în RAA

Art. 6 alin. (1) lit. c) din GDPR - prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului.

Potrivit art. 5 din Hotărârea Consiliului UNBR nr. 325/17.02.2018, în RAA se înscriu În RAA se înscriu actele juridice întocmite de avocați și care cuprind mențiunea atestării identității părților, a conținutului și a datei actelor și actele întocmite de avocați în activitățile de asistență și reprezentare a persoanelor fizice și juridice interesate în fața altor autorități publice decât cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea privind profesia de avocat.

Înregistrarea informațiilor actualizate în RPA

Art. 6 alin. (1) lit. c) din GDPR - prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului.

Potrivit art. 14 din Anexa 1 la Hotărârea Consiliului UNBR nr. 325/17.02.2018, în RPA se înscriu, spre opozabilitate faţă de terţi, elementele care compun patrimoniul afectat desfăşurării profesiei menţionate în actele de înfiinţare/modificare a formelor de exercitare a profesiei, în cele întocmite pentru desfăşurarea activităţilor profesionale în modalităţile de exercitare a profesiei prevăzute de Lege şi Statutul profesiei de avocat (contractul de colaborare profesională, contractul de salarizare în interiorul profesiei), în declaraţii sau în alte acte relevante emise de formele de exercitare a profesiei sau de avocaţii titulari ai acestora.

Formularea cererilor de acces la informații din ANCPI

Art. 6 alin. (1) lit. a) – consimțământul coroborat cu art. 6 alin. (1) lit. c) din GDPR - prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului.

Pentru derularea activităţii profesionale de avocat reglementate de Legea privind profesia de avocat și Statutul profesiei de avocat şi în scopul exercitării profesiei de avocat, avocații pot formula cereri de acces la ANCPI, în baza art. 1 alin.(3) și art.2 alin.(2) din Ordinul Directorului General al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară nr. 950/2023 privind aprobarea condițiilor de acces la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară și art.3 alin. (6) din Legea cadastrului si publicitatii imobiliare nr.7/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

V. Durata prelucrării datelor cu caracter personal prelucrate

Datele cu caracter personal pe care le solicităm sunt prelucrate pentru perioada în care avocații, în calitate de persoane vizate, vor fi prelucrate pentru perioada în care persoanele vizate sunt avocați (fie activi, fie suspendați), în cadrul barourilor membre ale UNBR.

VI. Destinatarii datelor cu caracter personal

Datele dumneavoastră cu caracter personal nu vor fi transferate în afara teritoriului Uniunii Europene și al Spațiului Economic European.

Pentru aducerea la îndeplinire a scopurilor prevăzute în prezenta Notă de informare, Secțiunea III, datele cu caracter personal vor fi transmise următoarelor categorii de destinatari:

  • baroului din care faceți parte;
  • Casa de Asigurări a Avocaților și Filialele Casei de Asigurări a Avocaților;
  • RNEP;
  • ANCPI.

VII. Drepturile dumneavoastră în calitate de persoană vizată

În considerarea calității dvs. de persoană vizată, beneficiați de următoarele drepturi:

(i) Dreptul de a fi informat cu privire la toate aspectele esențiale ale prelucrării de date;
(ii) Dreptul de acces la datele prelucrate și la următoarele informații:
  • scopurile prelucrării;
  • categoriile de date cu caracter personal vizate;
  • destinatarii sau categoriile de destinatari cărora datele cu caracter personal le-au fost sau urmează să le fie divulgate, în special destinatari din țări terțe sau organizații internaționale;
  • acolo unde este posibil, perioada pentru care se preconizează că vor fi stocate datele cu caracter personal sau, dacă acest lucru nu este posibil, criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă;
  • existența dreptului de a solicita operatorului rectificarea sau ștergerea datelor cu caracter personal ori restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal referitoare la persoana vizată sau a dreptului de a se opune prelucrării;
  • dreptul de a depune o plângere în fața unei autorități de supraveghere;
  • existența unui proces decizional automatizat incluzând crearea de profiluri,  precum și, cel puțin în cazurile respective, informații pertinente privind logica utilizată și privind importanța și consecințele preconizate ale unei astfel de prelucrări pentru dvs.
  • garanțiile adecvate stabilite de operator în cazul transferului datelor personale către o țară terță sau o organizație internațională.
(iii) Dreptul de a obține rectificarea și/sau completarea datelor personale, fără întârzieri nejustificate;
(iv) Dreptul de a obține ștergerea datelor personale, fără întârzieri nejustificate, atunci când:
  • datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate;
  • vă retrageți consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea, atunci când pe acest consimțământ se întemeiază legalitatea prelucrării și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare;
  • vă opuneți prelucrării în temeiul existenței unui interes public, exercitării autorității publice cu care este învestit operatorul sau în temeiul urmăririi scopurilor legitime ale operatorului și nu există motive legitime care să prevaleze în ceea ce privește prelucrarea sau vă opuneți prelucrării în scopuri de marketing direct;
  • datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale care revine operatorului  în temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern sub incidența căruia se află operatorul;

în măsura în care nu este aplicabilă niciuna dintre excepțiile prevăzute de art. 17(3) din Regulament.

(v) Dreptul de a obține restricționarea prelucrăriiatunci când:
  • contestați exactitatea datelor, pentru o perioadă care permite operatorului să verifice exactitatea datelor;
  • operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopurile prelucrării, dar dvs. le solicitați pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;
  • v-ați opus prelucrării în temeiul intereselor legitime ale operatorului, pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra drepturilor dvs.

Cu excepția stocării, datele a căror prelucrare a fost restricționată pot fi prelucrate numai cu consimțământul dvs. pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță sau pentru protecția drepturilor unei alte persoane fizice sau juridice sau din motive de interes public important al Uniunii sau al unui stat membru.

În măsura în care ați obținut restricționarea prelucrării, vă vom informa înainte de ridicarea restricției de prelucrare.

(vi) Dreptul de a obține notificarea destinatarilor privind rectificarea sau ștergerea datelor personale sau cu privire la restricționarea prelucrării, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate pentru operator.
(vii) Dreptul la portabilitatea datelor

Aveți dreptul de a obține date personale prelucrate într-un mod structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat în scopul de a transmite aceste date altui operator, fără obstacole din partea operatorului, în cazurile prevăzute de art. 20 din Regulament.

(viii) Dreptul la opoziție

Aveți dreptul de a vă opune, din motive legate de situația dvs. particulară, prelucrării în temeiul interesului public sau al interesului legitim al operatorului sau în scopuri de marketing direct, inclusiv creării de profiluri pe baza respectivelor justificări, cu excepția prevăzute de art. 21 din Regulament.

(ix) Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, în afara excepțiilor prevăzute de art. 22 din Regulament.
(x) Dreptul de a depune o plângere în fața Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sau instanțelor de judecată din România.

Pentru a vă exercita drepturile anterior indicate, vă rugăm să formulați o solicitare scrisă, cu indicarea calității dvs. de persoană vizată și obiectul solicitării, pe care să o adresați operatorului folosind datele de contact de mai jos:

În atenția: Responsabilului cu protecția datelor

Adresa: Fabrica de Glucoză 9B, bl. CB, sc. CB, etaj 12, apt. 1204, Sector 2, București

E-mail: [email protected] sau [email protected]

  1. În măsura în care solicitați o copie a datelor cu caracter personal care fac obiectul prelucrării operatorului, aceasta vă va fi furnizată în format material sau electronic, conform opțiunii dvs. Orice copii ulterioare ale acelorași date vor fi furnizate contra cost, la tariful de 1 leu/pagină.
  2. Operatorul va analiza temeinicia solicitărilor dvs. și vă va furniza un răspuns fără întârzieri nejustificate și în orice caz în cel mult o lună de la primirea cererii. Această perioadă poate fi prelungită cu două luni atunci când complexitatea și numărul cererilor o impune. Pentru solicitările transmise de către dvs. în format electronic, răspunsurile se vor transmite tot în format electronic, cu excepția cazului în care solicitați expres furnizarea lor în alt format.

Securitatea prelucrării

UNBR, în calitate de Operator și Intra Connect, în calitate de persoană împuternicită, va asigura securitatea prelucrării datelor dvs. începând cu momentul conceperii acestora, prin implementarea unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate.

De asemenea, UNBR vă va informa, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care o eventuală încălcare a securității datelor este susceptibilă să genereze un risc ridicat pentru drepturile și libertățile dvs., cu excepția cazurilor indicate în art. 34 din GDPR.

Mai mult, vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a asigura confidențialitatea și securitatea datelor dvs. cu caracter personal, chiar și atunci când le divulgăm către alte entități.

Politica privind utilizarea cookie-urilor

Utilizarea cookie-urilor

Cookie-urile (terminologia include "Internet Cookie", "browser cookie", "HTTP cookie" sau pur și simplu "cookie") sunt fişiere sau informaţii care pot fi stocate pe calculatorul dumneavoastră sau pe dispozitive mobile, cu acces la Internet (smartphone sau tableta) atunci când accesaţi Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Chrome, Safari etc.) şi nu poate accesa informaţiile de pe calculatorul/dispozitivul mobil al utilizatorului. Menţionăm că această tehnologie nu conţine programe software, viruşi sau spyware.

Utilizăm cookie-urile pentru a face portalul mai uşor de utilizat şi pentru a-l adapta mai bine la interesele şi necesităţile dumneavoastră. Cookie-urile sunt utilizate şi pentru a mări viteza viitoarelor dumneavoastră activităţi şi experienţe pe portal. Acestea se referă la preferinţele dumneavoastră în materie de confidenţialitate online sau publicitate relevantă. De asemenea utilizăm cookie-uri pentru a compila statistici anonime, cumulate, care ne permit să înţelegem cum este utilizat portalul şi pentru a ne ajuta să îmbunătăţim structura şi conţinutul lui, excluzând indentificarea personală a utilizatorului.

Scopul modulelor de cookie

Modulele cookie pot asigura o interacțiune mai rapidă și mai ușoară între utilizatori și website-uri. Spre exemplu, în momentul autentificării unui utilizator pe un anumit website, datele de autentificare sunt stocate într-un modul cookie; ulterior, utilizatorul poate accesa respectivul website fără să fie nevoie să se autentifice din nou.

În alte cazuri, modulele cookie pot fi utilizate pentru stocarea de informații referitoare la activitățile desfășurate de utilizator pe o anumită pagină web, astfel încât acesta să își poată relua ușor respectivele activități la o accesare ulterioară a website-ului. Modulele cookie spun serverului ce pagini trebuie să arate utilizatorului, astfel încât acesta să nu fie nevoit să își amintească acest lucru sau să navigheze întregul website de la început. Astfel, modulele cookie pot fi asimilate unor „semne de carte” care îi spun utilizatorului exact unde a rămas în cadrul unui website.

Ce tipuri de module cookie utilizăm

Denumirea modului de cookie

Descriere

Durata

ifepEmailCookie

Păstrează adresa de email în cazul în care utilizatorul optează pentru păstrarea acestuia, în vederea precompletării automate în formularul de conectare.

cookie-ul expiră după 60 de zile

ifepPassCookie

Păstrează parola utilizatorului, în mod criptat, în cazul în care utilizatorul optează pentru păstrarea acestuia, în vederea precompletării automate în formularul de conectare.

cookie-ul expiră după 60 de zile

_ga cookies

Cookie-uri Google analytics folosite pentru colectarea de date statistice

2 ani, conform https://policies.google.com/technologies /cookies?hl=en-US

_twk cookies

Cookie-uri tawk.to folosite pentru sistemul de chat integrat în portal

Pe perioada sesiunii si 6 luni, în unele cazuri, conform https://help.tawk.to/article/what-are-tawkto-cookies-and-what-do-they-do

lastVisitPanelCookie

Cookie disponibil în secțiunea publică de acces a tabloului. Permite afișarea actualizărilor efectuate în portal după data ultimei vizualizări a portalului de către utilizator (actualizările recente).

6 luni

cookieConsent

Cookie-ul cookieConsent este folosit pentru a stoca acordul utilizatorilor privind utilizarea cookie-urilor. După expirarea cookie-ului, dialogul va fi din nou afișat pentru a reobține consimțământul.

30 zile

Cum pot să controlez sau să şterg cookie-urile?

Majoritatea browserelor de Internet sunt setate iniţial pentru a accepta automat cookie-uri. Puteţi modifica setările pentru a bloca cookie-urile sau pentru fi notificat în momentul când sunt trimise cookie-uri către calculatorul sau dispozitivul dumneavoastră mobil (smartphone, tabletă).

Dacă utilizaţi mai multe dispozitive pentru a vizualiza şi a accesa portalul (de ex. calculatorul, smartphone, tableta, etc) va trebui să vă asiguraţi că fiecare browser de pe fiecare dispozitiv este setat astfel încât să corespundă preferinţelor dumneavoastră de cookie.

Mai jos aveţi câteva link-uri, care vă explică cum puteţi schimba setările cookie-urilor. Aceste setări se găsesc de regulă în "opţiuni" sau în meniul de "preferinţe" al browserului. Pentru mai multe detalii puteţi folosi şi opţiunea "ajutor" a browserului dumneavoastră.

Cookie settings în Firefox

Cookie settings în Chrome

Cookie settings în Safari

Pentru orice întrebări despre măsurile tehnice și organizatorice aplicabile prelucrării și securităţii prelucrării datelor personale, vă rugăm să ne contactaţi la datele de mai jos:


[1] "Prin grija baroului, tabloul anual al avocaților și modificările intervenite sunt comunicate, la începutul fiecărui an, instanțelor judecătorești, organelor de urmărire penală și autorităților administrative ale județului sau municipiului București, precum și U.N.B.R. Distinct, se va înainta U.N.B.R. tabloul avocaților incompatibili."

Acest portal utilizează cookies pentru a asigura o experiență mult mai bună de navigare și servicii adaptate nevoilor și interesului fiecăruia. Mai multe informații.